Protest cu sute de tractoare si camioane in fata Guvernului. Fermierii doresc blocarea Capitalei
Vezi mai multe stiri pe descoperatera.ro
10 ianuarie 2024

Fermierii români, inspirați de protestul celor din Germania, vin în Capitală cu tractoare, camioane și mașini pentru a protesta față de taxele prea mari de drum și majorarea RCA.

 

Protestul de astăzi, organizat de fermieri și transportatori din întreaga țară, are ca principală nemulțumire nivelul ridicat al taxelor de drum, costul în creștere al carburanților și dificultățile în asigurarea vehiculelor, după scumpirea RCA (Răspundere Civilă Auto).

 

Participanții la protest intenționează să aducă în fața Guvernului și a opiniei publice preocupările și problemele cu care se confruntă în domeniul agricol și de transport. Fermierii și transportatorii vor fi însoțiți de utilaje agricole, tractoare și camioane, demonstrând astfel impactul acestor provocări asupra industriei lor.

 

Este posibil să apară perturbări în trafic și la nivelul transportului public din cauza manifestației. Este recomandat să fii informat cu privire la eveniment și să iei în considerare alternativele de deplasare dacă ești în zonă sau dacă ai planuri de călătorie în București în această dimineață.

Protest cu sute de tractoare si camioane in fata Guvernului. Fermierii doresc blocarea Capitalei

Fermierii și transportatorii intenționează să aducă tractoare, camioane și dube pentru a protesta în București, exprimând nemulțumirea față de taxele mari de drum, costul ridicat al carburanților și scumpirea RCA.

 

Inspirarea pentru această acțiune a venit și din protestele fermierilor germani.

 

În mesajele de mobilizare, se menționează că nu se va bloca circulația și drumurile, ci se va circula cu viteză redusă în semn de protest spontan, fără a avea nevoie de autorizații.

 

Cu toate acestea, este posibil să apară perturbări minore în trafic și în zonă, iar participanții la trafic sunt sfătuiți să fie pregătiți pentru astfel de situații.

De ce se pregătesc fermierii să blocheze Bucureștiul: Noi murim si voi va oferiti sporuri

 

Fermieri și transportatori se adună în București pentru a-și exprima nemulțumirile legate de taxele mari de drum, costurile ridicate ale carburanților și scumpirea RCA. Unul dintre protestatari a postat imagini cu coloana de autovehicule care se îndreaptă spre București și a transmis un mesaj pe TikTok:

 

"Deranjăm, știm că deranjăm, dar aceleași probleme le aveți și voi. Dacă vă pasă, mai ieșiți din casă. Dacă nu, atunci stați liniștiți că atunci când veți ieși nu veți mai avea pentru ce. Nordul țării s-a pornit spre București! Noi murim și voi vă dați sporuri. Cu mașini mici, cu mașini mari, cu tractoare, ne adunăm!" - Dănuț Andruș, fermierul din comuna Păltiniș Botoșani, care s-a implicat în diverse acțiuni pentru promovarea produselor românești și a agriculturii.

Fermierii și transportatorii au început acțiunea de protest prin mobilizarea pe Drumul European E85 și blocarea unor drumuri județene și orașe, precum Botoșani, Bacău, Iași, Vaslui, Buzău și altele din țară.

 

Nemulțumirile acestora vizează taxele ridicate de drum, costurile mari ale carburanților și scumpirea asigurărilor RCA. Protesul se desfășoară cu autovehicule diverse, inclusiv tractoare, camioane și dube, iar participanții au declarat că intenționează să circule cu viteză redusă în semn de protest spontan.

 

Obligația introdusă de la 1 ianuarie, care presupune echiparea camioanelor cu sisteme de geolocalizare conectate la sistemul Ministerului Finanțelor pentru a monitoriza traseul mărfurilor și a facilita controlul ANAF asupra taxării acestora, a provocat îngrijorare și nemulțumiri extinse.

 

Situația este cu atât mai tensionată cu cât autoritățile fiscale nu au luat măsuri pregătitoare pentru implementarea legii, ci au impus mai întâi obligația, lăsând ulterior problemele aplicării să fie rezolvate într-un stadiu ulterior.

 

Ce revendicări au fermierii  

 

Echivalarea categoriei B cu TR și categoriei B1 cu TR1 se referă la un proces de adaptare și modificare a categoriilor de permise auto pentru a le alinia cu noile reglementări și cerințe legale. Această echivalare ar putea să vizeze, de exemplu, adaptarea permiselor auto în conformitate cu modificările aduse legislației privind transportul rutier.

 

Obligativitatea înmatriculării, în locul înregistrării la primărie cu carte de identitate, poate să fie percepută ca o măsură mai strictă și poate genera nemulțumiri, în special dacă procesul de înmatriculare este mai complex sau implică costuri suplimentare. De asemenea, menționarea că se putea înregistra cu factura de proveniență sugerează că schimbarea regulilor ar putea să creeze inconveniențe pentru unii proprietari de vehicule.

 

Este important să se înțeleagă contextul specific și motivul din spatele acestor schimbări, deoarece reglementările din domeniul circulației rutiere și al înmatriculării vehiculelor pot varia între țări și pot fi afectate de diverse factori, inclusiv evoluții legislative și tehnologice.

 

Critica adusă obligativității inspecției tehnice periodice, subvențiilor și altor aspecte menționate reflectă nemulțumiri și preocupări legitime în rândul fermierilor și al cetățenilor. Astfel de probleme pot avea implicații asupra eficienței, corectitudinii și transparenței sistemelor administrative și legislative.

 

Cu toate acestea, este important să se sublinieze că perspectivele și experiențele pot varia, iar soluțiile pot depinde de contextul specific și de politicile guvernamentale.

 

Pentru a aborda astfel de preocupări, este esențial să se promoveze dialogul deschis și constructiv între fermieri, reprezentanți ai societății civile și autorități. Dezbaterea publică, propunerile legislative și implicarea în procesele decizionale pot contribui la identificarea și implementarea unor soluții mai echitabile și eficiente.

 

De asemenea, este important să se sublinieze că implementarea schimbărilor în legislație sau politicile publice poate necesita timp și resurse, iar soluțiile ar trebui să țină cont de diversele perspective și nevoi ale părților implicate.

 

Ce revendicări au transportatorii  

 

Revendicările transportatorilor cuprind o serie de aspecte semnificative pentru industria transporturilor. Iată o sinteză a principalelor revendicări menționate:

  • Mărirea pragului indemnizației de deplasare: Transportatorii doresc creșterea pragului indemnizației de deplasare neimpozabile pentru șoferi, atât în cazul transporturilor interne, cât și externe.

  • Acciză la motorină: Se solicită o abordare coerentă și echitabilă a accizelor la motorină, având în vedere impactul acestora asupra costurilor operaționale ale transportatorilor.

  • Concurență neloială: Transportatorii evidențiază problema concurenței neloiale cu companiile care nu respectă reglementările privind RCA și licențele necesare pentru operarea în industrie.

  • e-Transport (GPS pe camioane): Implementarea sistemelor de monitorizare GPS pentru camioane este menționată pentru a îmbunătăți controlul și eficiența în industria transporturilor.

  • Taxa de drum: Aspectele legate de taxa de drum, inclusiv nivelul acesteia și modul de colectare, sunt subiecte de preocupare pentru transportatori.

  • Beneficii și fonduri europene: Transportatorii doresc acces la beneficii și fonduri europene care pot contribui la dezvoltarea și modernizarea sectorului transporturilor.

  • Tichete pentru camioane electrice: Încurajarea utilizării vehiculelor electrice în industria transporturilor prin acordarea de tichete speciale este una dintre revendicări.

  • Beneficii pentru șoferi asemenea celor din construcții: Transportatorii solicită implementarea unor beneficii pentru șoferi similare cu cele din industria construcțiilor.

  • Nereguli la cântarele vamale: Revendicarea vizând neregulile constatate în procesul de cântar la vămile internaționale.

  • Timpi de așteptare la vămi: Transportatorii solicită reducerea timpilor de așteptare la vămile internaționale pentru a eficientiza fluxul de transport.

 

Aceste revendicări reflectă preocupările și necesitățile transportatorilor și sunt menite să atragă atenția asupra problemelor specifice cu care se confruntă industria transporturilor.